המועדון הישראלי לקמפינג וקראוונים
חבר באיגוד העולמי .F.I.C.C



  

קישורים  |  דף מפרסמים  |  אתרים בארץ  |  מפגש טו בשבט 2023  |  כושר גרירה לרכב-תקנות חדשות  |  קינן קמפינג כל הציוד לקראוונים ומחנאות  |  אחים ניסנבוים -קראונים BRUSTNER  |  מפגש פורים 2015  |  מפגש סוכות 2014  |  מפגש סוכות 2015 בירושלים  |  מפגש פורים 2018 בפרק אשכול  |  מפגש חנוכה דצמבר 2021 בפארק אשכול  |  
מפרסמים

 
 
 

_______________________
חדשות
מפגש חנוכה 2020 בפארק אשכול


תקופת הקורונה


מפגש חנוכה 2019 בפארק אשכול


מפגש שבועות 2019


מפגש פורים 2019


   חויות מיבוא אישי של קראוון



 
 
חוויות אישיות מיבוא אישי של קרוואן    
יהודה ולבנה צור-סלוק.
נתחיל מהסוף – בקיץ 2003 ייבאנו לארץ קרוואן מגרמניה, מתוצרת חברת "קנאוס", לאחר תהליך ארוך  מאד – לפעמים מחוסר ידע שלנו, אבל גם עקב שביתות במשרד התחבורה, בנמלים, במכס וכו' וכו'...
כשנשאלנו איך עושים את זה, וגם כששאלנו את מי שכבר הביא לפנינו, הסתבר לנו שאין דרך אחת  - יש מספר אופציות, וכל אחד הולך בדרכו פחות או יותר. כמובן שיש להכיר את ההוראות והנהלים מראש – למשל – שניתן לייבא קרוואן משנת היצור הנוכחית בלבד ,  והוא לא חייב להיות חדש. (לדוגמא – מישהו קנה אותו בינואר, ומכר מספר חודשים אח"כ),  או – עניין המס – המיסים השונים  עליו מסתכמים בכ-85% , כשהמס מחושב גם על ההובלה שלו לארץ. (ז"א שהמדינה מקבלת ממך גם קראוון, בעצם...) 
מסתבר שניתן לעשות את רוב ההליכים גם לבד – הרי זה יבוא אישי – להגיש למשרד התחבורה את הניירת, האישורים וכו' – או להעזר במהנדס שיגיש אותם בשמך. ניתן לסדר  הובלת הקרוואן יבשתית וימית לבד, או דרך המוכר, או ע"י עמיל מכס. ניתן לשחרר אותו מהנמל לבד, או , שוב- להעזר בעמיל מכס.  מה מתאים לכם? כל אחד ושיקוליו. יש באינטרנט מידע של משרד התחבורה, הובלות ימיות , מפעלים מייצרים ודילרים(סוכנים) – מי שהנ"ל זמין להם יכולים לעשות יותר בעצמם. כל הנ"ל הם גם פונקציה של עלות – ככל שאתם עושים יותר לבד, אתם יכולים לחסוך בעלויות.
לפני בחירת הקרוואן עליכם לברר לעצמכם מספר נקודות חשובות – מה התקציב העומד לרשותכם?  מהם הציפיות והצרכים שלכם – כמה מיטות? גם מקלחת בנוסף לשרותים? איזה מיכל מים? מה גודל החניה העומד לרשותכם? מה  המשקל המירבי שמותר לרכב שלכם לגרור – או האם מחליפים גם רכב? (ואיך העצבים והסבלנות שלכם?)
חשוב וכדאי לפני הקניה לראות את הקרוואן – לא להסתפק בקטלוג, או בדגם דומה שראיתם בארץ. לוודא מה הוא כולל-  יש מקלחת? כמה מיטות? איזה חימום/קירור? איזה ציוד מגיע איתו? ניתן לקנות מיצרן, או מסוכן (דילר) –   אם אתם שוקלים להוסיף בהמשך פריטים קבועים – כמו מזגן, מקלחת חיצונית וכו' – כדאי לבדוק אפשרות לעשות זאת אצלם.
לאחר ההחלטה – יש להגיש ניירת- מסמכי מפרט ותכנון (יצרן, דגם, מידות, משקל, גובה, אורך ייצול וכו) לאישור משרד התחבורה.  תהליך האישור קצר משמעותית אם קיים דגם זהה כבר בארץ ! לכן, אולי כדאי לבדוק קודם מה כבר אושר.
לאחר קבלת האישור ניתן לבצע את הרכישה, ולהתחיל לשנע את הקרוואן לכיוון הארץ. יש לוודא מי מקבל לידיו את הניירת, המפתחות,   ומעביר אותה אליכם. רצוי לברר איזה סוג חיבור יש לכבל המתחבר לוו הגרירה שלכם – קיימים כבלים עם 8, או 13 פינים- ע"מ שיתאים לרכב איתו תביאו את הקרוואן מהנמל.
שיחרור הקרוואן מהנמל – שוב – ניתן להעזר בעמיל מכס , או לעשות זאת לבד. כל התהליך כולל בדיקת הניירת והקרוואן עצמו -  מס' שלדה וכו', תשלום במכס, קבלת אישורים וקצת ריצות – ואתם משוחררים. בהמשך יש להגיע למשרד הרישוי בחולון לאישור הדגם, וקבלת אישור זמני  עד להעברת טסט .
נעזרנו הרבה באינטרנט. קבלנו עצות וטיפים מחברים שעשו זאת לפנינו. התיעצנו הרבה עם רוני גילה, שעזר לנו לברר פרטים הקשורים להוראות החוק, קשרים עם אנשים, תעריפי הובלות ועוד. והכי הרבה – נעזרנו בהורי, שהיו אז בגרמניה (נסעו להביא מוטור-קרוואן) ועזרו לנו לבחור – צילמו מכל הזויות והעבירו באינטרנט, שאלו במקומנו את השאלות שוב ושוב, ועוד...ועוד..
תודה לכולם .
 כל הרשום למעלה הוא כבר מזמן מאחרינו. רוב הפרטים נשכחו, הקשיים, סדר שלבי ההתקדמות בתהליך. וכאמור למעלה – אלו חויות אישיות שלנו, ולא המלצות. אם בחרתם גם אתם בתהליך של יבוא אישי -  בהצלחה לכם, ושיעבור בקלות ובנחת.
 

המועדון הישראלי לקמפינג וקראוונים
 דוא"ל: israelcampingclub1@walla.com
 
לייבסיטי - בניית אתרים