קישורים  |  דף מפרסמים  |  אתרים בארץ  |  מפגש טו בשבט 2023  |  כושר גרירה לרכב-תקנות חדשות  |  קינן קמפינג כל הציוד לקראוונים ומחנאות  |  אחים ניסנבוים -קראונים BRUSTNER  |  מפגש פורים 2015  |  מפגש סוכות 2014  |  מפגש סוכות 2015 בירושלים  |  מפגש פורים 2018 בפרק אשכול  |  מפגש חנוכה דצמבר 2021 בפארק אשכול  |  
מפרסמים

 
 
 

_______________________
חדשות
מפגש חנוכה 2020 בפארק אשכול


תקופת הקורונה


מפגש חנוכה 2019 בפארק אשכול


מפגש שבועות 2019


מפגש פורים 2019


   טיולי קראוונים בארץ



 
רשימה על טיולי קרוואנים בארץ   / לבנה צור-סלוק
 
לכל קרווניסט המכבד את עצמו יש באמתחתו כמה סיפורי מסע על מקומות מיוחדים והרפתקאות משעשעות מטיוליו בחו"ל, כמו גם תוכניות מסע לעתיד.   גם לנו .
אבל אהבתנו הראשונה היא לטיולי קרוואן בארצנו שלנו ( ובמילה טיול אכן  אנו מתכוונים לטיול מהסוג ההוא כשנוסעים, חונים, חווים, ממשיכים לנסוע,  בקיצור- מטיילים !)
 תתפלאו, אבל אפשר להתנתק ולהרגיש   חופש אמיתי גם בטיול בארצנו "הקטנה". אנשים מתעניינים ותוהים – לאן כבר יש לנסוע בארץ עם קרוואן ? אופס ... נגעתם בנקודה רגישה !
הרשימה הזאת נועדה למי שסקרן לשמוע על האופציה  של: לטייל בארץ כמו בחו"ל. 
כמובן, תכנון הטיול הוא חלק מהכיף – ההתרגשות, ההכנות, חיפוש המידע. (אני אומרת : אל תחפשו את הדרך אל האושר- לפעמים הדרך היא האושר !)
יש החלטה  לאיזה אזור, לכמה ימים, מתחיל תהליך איסוף החומר. נבירה באינטרנט, חיפוש מסלולי טיולים. מיפוי כל החניונים באזור – חניוני יום וחניוני לילה ; רשימת מקומות מעניינים שכדאי לראות ; עלויות;  בדיקה במפות דרכים ; תחנות דלק בדרך – לתדלוק / למים, מקומות שאפשר להצטייד במצרכים טריים,  מקומות חניה.
נקודה חשובה – להצטייד בגמישות ובסבלנות ! באחד הטיולים תכננו לעצור לחניית לילה במקום שקט , נוח ופסטורלי. כשהגענו מצאנו שבשעות הערב הגיע לאזור יחד אתנו... גל ריח מהלולים בסביבה... התייעצות קצרה – והופ – ממשיכים למקום מוצלח יותר.
לא נותנים למזג האוויר דריסת רגל גדולה מדי בתכנונים- הרי גשם פתאומי באוגוסט באירופה לא הבריח אותנו הביתה, נכון  ? כך שחשוב לתכנן, אבל חשוב גם להשאיר מקום לספונטניות ולזרום ! באחד הטיולים שלנו, לאחר שבוע של "ויסעו ויחנו.." תכננו להגיע אל אתר בעמק המעיינות בבית שאן לחניה בסופ"ש. מזג האוויר שהתפתח לחמסין שכנע אותנו סופית לשנות תכנית לכיוון סופ"ש על שפת הים, מה שהתברר כרעיון מוצלח יותר! 
ובכן - תכננו, ארגנו, הקרוואן רתום, יוצאים לדרך . במידה ואנחנו לא לבד – חשוב : רשימת טלפונים של כל המשתתפים ! כולם מכירים ויודעים לאן נוסעים !   נכבד  את לוח הזמנים שנקבע מראש ! נבוא עם ראש פתוח ומצב רוח טוב !
וכמו שאומרים – נאה דורש נאה מקיים – ומתוך מגוון הטיולים אתאר לכם טיול או שנים להמחיש את הרעיון , כשהקרדיט על חלק גדול מההנאה בהם שמור לחברים שלקחו חלק בטיול !
הטיול האחד היה לאזור הגליל והגולן. המשתתפים – 7 זוגות ב-3 נגררים ו-4 אוטוקרוואנים. הטיול היה ל-7 ימים וכל לילה לנו במקום שונה. לילה אחד (באמצע השבוע) שהינו בחניון לילה מוסדר ביהודיה (מתחם סגור עם מקלחות, מים, חשמל להטענת טלפונים,  והמחיר ממש נמוך). בשאר הלילות בילינו בחיק הטבע במקומות פסטורליים – ליד המעיין בחרבת געתון, על שפת הירדן, בעין מודע, ליד הכנרת. מדי יום שילבנו טיול רגלי – אם  בשביל מתפתל מעין אשחר לעין מרב עד עץ החרובים העתיק, או לאורך שביל סובב הר מירון (ובדרך חזרה מקוששים ענפים וזרדים למדורה). בקרנו במקומות מעניינים כמו בל-עפרי בקדמת צבי , שם שמענו הסברים על בתי בד עתיקים, טעמנו יין , בקרנו בגלריות באניעם ועוד... בלילות שרנו ליד המדורה, סיפרנו, שיחקנו, צחקנו ונהננו- מהטיול, מהאווירה, מהחברים.
הטיול השאיר שפע חוויות וזיכרונות טובים, ופרט לעלויות תדלוק ואוכל עלות לאדם- 12 שח שהות בחניון לילה ו-20 שח הביקור במתחם בל-עפרי, שכלל כאמור כיבוד.
טיול אחר עשינו באזור כרמלים – הפעם הטיול היה ל-4 ימים, 8 זוגות משתתפים ב-4 אוטוקרוואנים ו-4 נגררים. כל הלינות היו בחיק הטבע (בחניון בכרמל; ביער הנדיב ובחוף קיסריה). גם הפעם נשמרה המסורת של טיולים בטבע (שבילי הכרמל, רמת הנדיב  והחוף) עם ביקורים מחכימים ומהנים –בסטודיו  של יונתן חי  בונה הכינורות שמענו את הסבריו, התרשמנו מפסלי בזלת, מגלריות , טיילנו בנמל קיסריה  ועוד. 
גם כאן- שפע חוויות ורגעים לנצור – אפס עלויות מעבר לאוכל ודלק.
היו טיולים נוספים: לאזור ירושלים,  לאזור הבקעה ובית שאן, לאזור ים המלח – ארצנו הקטנה היא בעצם רחבת ידיים ! חלקכם ודאי זוכרים את מסורת טיולי המועדון לאילת בחנוכה, שדומה לטיולים הנ"ל – טיול מסע שמשלב את הנאת הנסיעה , גילוי מקומות חדשים, חברותא.
מסע ארצישראלי כזה מאפשר לנו ליהנות ולהעשיר את עצמנו בתנאי "קל"ב" לעיתים קרובות , תוך הכרה עמוקה יותר של הארץ שלנו (כן, גם ציונות...) בלי לחכות לעונה המתאימה /  להתארגנות לשהות ארוכה בחו"ל / "לשבור את השיניים" עם שפה זרה. ממלאה את המצברים, לא מכניסה אותנו להוצאות גדולות – בקיצור  זמין ומזמין...
 יש אומרים שצריך לצאת מהקופסה ולחוות אחרת את הדברים, אני אומרת – כנסו לקופסה והתחילו במסע...כי  יש שפע מקומות יפים ומעניינים , דרכים, נופים, מוזיאונים ומסעדות- כל מה שתמצאו בחו"ל , ואפשר אפילו גם להתברבר ולטעות בדרך...

         
   














 
























                       

המועדון הישראלי לקמפינג וקראוונים
 דוא"ל: israelcampingclub1@walla.com
 
לייבסיטי - בניית אתרים